Plaatje van een deel van het logo van Het Kompass.

Klachtenprocedure

Als je met ons in gesprek wilt, kan dat op een van onderstaande manieren:

Via het postadres: Transistorstraat 2H, 1322 CE Almere
Via ons algemene e-mailadres:
Via telefoonnummer: 036 – 8419154 (op werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur)
Via onze onafhankelijke externe vertrouwenspersoon:

Logo van Het Kompass


Het indienen van een klacht is ook altijd mogelijk zonder melding aan de zorgverlener/begeleider/directie van Het Kompass. Wil je de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Heb je je klacht of onvrede ingediend, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt. Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent?
Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.

Klachtenportaal Zorg

Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan . Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen. Als je een klacht rechtstreeks indient bij Het Kompass of via het klachtenportaal zorg ontvang je altijd binnen 6 weken een reactie. Ons doel is het gezamenlijk oplossen van onvrede en klachten.

Welke klachtenprocedures zijn er?

  • Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz): de Wkkgz regelt de verplichte klachtenregeling voor alle zorg die valt onder de Zorgverzekeringswet (ZVW) en de Wet langdurige zorg (WLZ).
  • Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO): deze klachtenregeling is voor zorgaanbieders die uitsluitend zorg verlenen die onder de Wet maatschappelijke zorg (Wmo) valt.
  • Jeugdzorg vallend onder de Jeugdwet: aanbieders van hulp en zorg aan jeugdigen zijn verplicht een klachtenregeling aan te bieden aan hun cliënten. Deze klachtenregeling is specifiek voor dit type zorgaanbieders en wordt aangeboden door Klachtenportaal Zorg.

Meer lezen? Zie: www.klachtenportaalzorg.nl

Scroll naar boven